środa, 21 grudnia 2016

Wyprawka dla lalki niemowlaka (part5)- chustecznik i chusteczki :)



Przejrzałam kilka tutoriali w tym temacie i postanowiłam  uszyć coś w stylu chustecznika z bloga http://www.craftaholicsanonymous.net
Niestety w domu miałam tylko cienki, sztywny filc, sprzedawany w zestawie, który kiedyś kupiłam w Empiku. W związku z tym, same chusteczki postanowiłam uszyć ze starej, flanelowej pieluszki.
Filc okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ się nie strzępi i sam w sobie jest sztywny, świetnie się nadał na chustecznik.

W tutorialu są podane wymiary, nie wnikałam jednak jakie, postanowiłam uszyć na oko i trochę "po swojemu".
Wycięłam:
z filcu
- 2 prostokąty 14/17 cm (każdy w innym kolorze)
- klapkę 3/8cm
-serduszko na klapkę
z flaneli
-około 8 prostokątów 12/15cm

W filcowym prostokącie, tym, który będzie z góry, wycięłam owalny otwór. Ważne jest aby otwór nie był większy od klapki. Ja  przyłożyłam szablon do prostokąta 3/8 aby ocenić czy wycięcie nie będzie za duże i czy uda mi się przyszyć klapkę, która ma je zamaskować. Należy pamiętać, ze do tego niedużego prostokąta musimy jeszcze przyszyć  kawałek rzepa.





Od rzepa zaczynamy :) Przyszyłam ostrą jego część do klapki. 


Następnie pozycjonujemy i przyszywamy serduszko

Do górnej części chustecznika (tej z otworem) doszywamy drugą część rzepa (tą "milutką";) Możemy też ozdobić otwór na chusteczki, obszywając go, co mi  niestety trochę nie wyszło :D



Przyszywamy klapkę.


Spinamy prawymi stronami do siebie 2 prostokąty stanowiące górę i dół chustecznika,  zszywamy po obwodzie. Następnie wywracamy na prawą stronę :)




 Jeśli chodzi o chusteczki to w zasadzie nie ma z nimi roboty. Wycięte z flanelki obrębiłam jedynie zygzakiem i włożyłam do pudełka ;) Voila!









Brak komentarzy :

Prześlij komentarz